04 June 2011

HIJRAH

Alhamdulillah :)

Akhirnya selamat juga aku sampai & menjejakkan kaki ke bumi kenyalang ini. Hihihi. Jam skrg menunjukkan pukul 1:58am, 04062011. Dah masuk hari kedua aku kat Sarawak ni. Hm, that day aku dari KLIA jam 4:35pm on 02062011 dan sampai ke Kuching Airport around 6:20pm. It only takes an hour and 40 minutes from Kuala Lumpur to Kuching.
Btw, I'm here to further my studies in UiTM Kota Samarahan, Sarawak. Ya Allah, aku sendiri taktau ape hikmah disebalik semua ni. Aku akan jauh dari family & Hakim. Oh yeah, aku buat Diploma in Banking selama 3 tahun. Ouh mak. Lamanya.

*my cousin pun dpt course yg same dgn aku, so gerak ke kuching sekali lah dgn ummi ku tercinta :) btw hakim pun ikut hantar aku ke airport, thanks baby!

Cik Lela, my mother's bff fetched us from airport, then kitorg pusing Bandar Kuching. Seriously, kawasan tu sgt cantik! Fuhh. Then we had our dinner at Kg
Boyan,bersebelahan dgn Sg Sarawak. Sgt superb! Kat situ gelap je but you can see lampu lampu hotel yg sgt lawa & cantik keliling Bandar Kuching. Then you boleh naik sampan! So sweet, lah wa cakap. I can't wait to bring him along! After dinner, we went home!


pic dari Mr Google :)

I'm fucking tired & I need to sleep! Umi, you're the greatest mother in the world! She's the one who prepared every single thing for me! My clothes, my documents and all the fucking stuff! I love you mother :) Nite all :)

THE NEXT MORNING

I woke up early morning, bathing, and all, then, bile aku tgk luar aku ckp damn lambat, i should woke up at 7 sb nak pg pejabat imigresen untuk dapatkan pasport en, then aku tgk jam G-Shock pemberian Hakim kepadaku. OMG, baru pukul 6 pagi. Pftttt.

Then, terus pg buat bende alah tuuu! Erkk, lembab ah! Menyesal tk buat kat Selangor! Tp takpelah raye nty kan gua balik! Hikhok~ well, aku punye pas pelawat sah untuk tempoh 3 bulan sahaja! Aishhh. Leceh betul lah! Then melawat SMKA SHAOW if i'm not mistaken lah sb Cik Lela pengetua sekolah tu, jadi dia ada tugas and lepas siap tu baru aku daftar di UiTM :)

*haa ni dari main entrance, kolej aku belok kanan pathu naik bukit.

Urhhh dgn muka selebet, aku jejakkan kaki aku kat situ. Huh, Alia, ingat, niat utama adalah untuk mencapai kejayaan dan kecemerlangan. InsyaAllah, i will try my best k! :D Ohh k, kat sana semua org Sarawak, hm, takpe, aku kuatkan semangat, bila dah dapat daftar aku ke hulu ke hilir untuk dptkan kunci bilik. Huh punye lah penat berjalan rupanya aku ni 1st intake yg tersesat, hee aku daftar lambat lah so kene lah tukar kolej ngn bebudak 1st intake. Well nama kolej tu ialah Kolej Seri Gading :)

Hehe, kat sane aku dpt Blok 3A, aras 4 babe. peh masak do nak turun tangga. Then aku punggah semua masuk ke bilik. Babe! Sunyi gile siot! Then room mate aku 3 3 org balik rumah since ruma dorg area situ gak en pehhh, tp tak kenal lg lah just tahu nama je. Haha nama dorg en Nano, Fathiah, Ida. Then now aku ikut Cik Lela balik rumah dia balik Ahad karang baru lerr pg UiTM :) Harini hanta umi ke Kuching Airport flight ummi pukul 8:25pm huhuhu sedihhhh nya.

Okay lah aku kene tidur, esok aku ade agenda hehe, nak ke Sarikin, shopping shopping kene bangun awal, taktau lah knp awal sgt huaaa den capek ni. okay lah selamat malam, Assalamualaikum :) Ummi dah bising ni suruh tidurrr, zzzzzzzz :)


No comments: